Thursday, March 24

mase depan yang tak pasti

Bismillahhirrahmanirrahim..
''Ya Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihi,,aku bersyukur ke hadrat kurniaMu Ya Allah,,
sesungguhnya Engkau telah memberikan kejayaan kepadaku,kepada rakan2ku,,sesungguhnya Engkaulah 
yang Maha Mengetahui segala apa yang terjadi..Kuatkanlah keimanan kami Ya Allah, janganlah Engkau berikan kejayaan ini untuk menjauhkan diri kami dari perlindunganMu, jadikanlah kejayaan itu kerana Kau menyayangi kami..Kau lindungilah kami dan berikanlah kami petunjuk serta jalan yang benar jalan 
yang Kau redhai..sesungguhnya perjalanan kami baru saja bermula..rahmatilah kami Ya Allah..''




Alrite..
penantian aku terhadap keputusan SPM telah pon berakhir..alhamdulillah,,result aku agak
okey..walaupun aku rase kempunan nak naik atas pentas,,takpela kan..dah takde rezeki aku kot..dekat sini aku nak mengucapkan tahniah kepade bro aku,,ARIFF ABAS atas kejayaan die dapat 9A1B..gempak la bro..kepade sister aku,,Nur Hanisah,,TOP student sebab dapat straight A's..memang Haoliaoo giler babeng..superb respek dekat die..dan tak
lupa kepada Si Jibekk yang dapat 7A..cik Aimi juge..Kecikk,Syida dan semua2 penghuni 5Awam1..korang memang terbaekkkk..
SEBAB kite punya pointer kelas 1.77 beb! tahniah!!


Alrite,,
topik lain pulak..dengan ini,,aku sudah masuk alam dewase..
bermakne segale keputusan adelah di tangan aku..
bermakne,,aku kene pandai decide yang mane perlu yang mane tidak perlu..
bermakne(lagi) aku kene fikirkan mase depan aku dengan serius..
bermakne..(lagi...?) aku dah boleh kawen dah(tett..!)sheet*!!lari topik..
bermakne aku harus menguruskan diri sendiri..

Tapi,,
memang TAK BERMAKNE bile aku tak tahu langsung ape yang aku nak sangat jadi..
dan TAK BERMAKNE bile aku gagal untuk mengetahui apa yang aku nak jadi..
lagi TAK BERMAKNE bile aku zero pasal U nih..seriusli aku taktau hape jadah langsung
seriusli TAK BERMAKNE bile orang cakap2 pasal biasiswa dan aku cakap ''haa..?''
TAK BERMAKNE betul!





adekah mase depan aku gelap sangat sampai aku sendiri tak nampak?
adekah?apekah?
tapi tak mengape,,setiap manusia ada jalan hidup dan destinasi tersendiri..
yang penting kite tak putus harapan kepadaNya..




Ouhh..which way is my future??someone??help me pleaseeeee......







-Sekian-

No comments:

Post a Comment