Thursday, March 31

Jalan Yang Tak Di Ambil

Oh yeahhhh..
dah segenap seminggu aku rase aku tak hupdate blog aku nihh..UPU fasa 2 punye pasal,,otak aku yang mereng bertambah mereng dan mensewel. sangatlah sepoil. dan hingga saat ini,,aku masih tak isi UPU tersebut. bangun pagi,pikir pasal UPU,nak pegi mandi,pikir pasal UPU,nak sarap pon pikir pasal UPU.. ape bende yang aku nak buat dalam seharian,,mesti pikir pasal UPU.. kepala aku pon boleh meletup kalau macam ni..!



apesal semue member2 aku bapak cepat buat pilihan diorang?memang dah nekad gile lah diorang pilih jurusan diorang. tapi aku still tak buat pilhan lagi. dengan tarikh tutup semakin menghampiri, otak aku masih ligat berfikir..

sekarang aku dalam dilema..
antare minat dan harapan..
due bende yang menjadi persoalan dekat aku sekarang..

MINAT
okeyhh..memang la gile kalau aku cakap, yang sekarang nih aku minat FORESTRY. aku dah
la takde basic dalam bab2 perhutanan nih. tapi,mase aku kecik2 dulu, mase tu aku balik
kampung dekat terengganu, PakSu aku,seorang renjer PERHILITAN.die bawak aku jalan2
dekat dalam hutan. best woi. rumah PakSu aku ni belakang die ade kolam ikan pastu
belakang lagi ade dusun lepas tu belakang lagi hutan. pastu satu hari tu, PakSu aku ajak aku
pergi buru kingzir hutan. hahaha. dengan senapang dia, die shoot sekor barbie nihh.. besaaarpunye..berbulu lebat..mase tu aku tengok sangat kewl gile paksu aku..maka lepas itu,aku jadik minat gaban dekat bab2 perhutanan nih.seriuss



HARAPAN
okeyhh..ini plak lebih terarah dekat harapan mak dengan ayah aku yang mengharapkan aku untuk further studies dalam bidang aku sekarang..ENGINEERING..sebagai anak yang paling gempak result SPM die, maka tinggi la sungguh harapan yang mak dengan ayah aku bagi dekat aku. maka aku tak boleh nak hampakan harapan mereka.*okeyy,,ini semue perasaan aku je kot*





Ouhh..baru aku perasan yang entry nie same dengan puisi The Road Not Taken by Robert Frost..alaa..yang mase form 5 tu..takpon form 4..





-Sekian-

1 comment: