Friday, April 1

Hostelite Ghost Stories

"setiap asrama ade kisah seram sendiri..Dan..ini adalah kisah benar.... dan memang tidak seram"



Story#7
mangsa: Ajid
gangguan: katil goyang


Orite..
cerite die bermule di satu malam yang dingin. waktu tu dah pukul 11 lebeh. taktala semue ahli dorm MT bergembira mengepack pakaian kerana mereka semua akan menyertai rombongan ke Langkawi,, Ajid duduk melangut kerana die seorang saje yang tidak dapat join sebab parentsnye tidak membenarkan die untuk mengejoin rombongan tersebut.


selepas menghantar peserta rombongan ke dataran kawad untuk menaiki bas,die terus balik ko dormnye yang kini die seorang sajelah penghuni dorm tersebut untuk 3 hari itu. jam di tangan menunjukkan pukul 3pagi. aspura diselubungi kesunyian kerana penghuni2nya telah pon masok tidur. setibanya die di depan pintu dorm, terase suasana yang amat lain. bulu roma mule berdiri tegak dek kedinginan malam itu. die cube menutup lampu dorm tapi terase seram, lalu die membiarkan lampu tengah menyala untuk menemani die malam itu.
bergerak ke arah katil kucai,die memerhatikan katil2 member die yang tidak berpenghuni itu bagaikan ade bende yang sedang berbaring di katil2 tersebut. setelah melandingkan kepalenye, cuba dilelapkan matanya, tapi tak berdaye. terase bahang pade dirinya walaupun kipas sudah ditukar ke kelajuan maksimum.


pejam celik pejam celik sudah pukul 4pagi. die masih lagi tidak dapat melelapkan mate.
kali ini die nekad untuk tidur daripade memikirkan bende bukan2. tengah die mula nyenyak tidur, katil yang die baring bergegar. terbangun die dari perbaringan.terus meninjau keadaan sekeliling kot2 kalau ade budak nak pedajal die. sunyi. tiada orang lain di dalam dorm tersebut. hanye bunyi bilah kipas yang ligat berputar kedengaran. sekali lagi die cube untuk tidur. baru sahaje nak melelapkan mate, katilnye bergoyang lagi.
seolah2 ade benda yang sedang mengegarkan katil kucai dari atas. kaget sebentar. terase panas seluruh badan. bulu romanye meremang. terus die tidak sedarkan diri.




kali ini terase badannye pula digoyangkan.semakin kuat. die hanye mampu memejamkan mate kerane tak mahu bertentang mate dengan makhluk tersebut. kakinye pula dipegang. digoyang lagi kuat. 'ajid..ajid..bangun ajid..bangun...'.  ahh pulak..takkan bende ni nak suroh aku tengok muke die pulak? perlahan die bukak mate dan dalam kesamaran pagi itu, die melihat kelibat seseorang berdiri di depan katilnye. mahu saje die jerit mintak tolong, tapi setelah matenye melihat dengan betul2, rupe2nye Apekk datang kejutkan waktu subuh.




-Sekian-

No comments:

Post a Comment