Tuesday, February 22

Hostelite Ghost Stories

"setiap asrama ade kisah seram sendiri..Dan..ini adalah kisah benar...."










Story #1
mangsa: aku
gangguan: 'penghuni' dorm


okeyy..
ini bukan tipu punye cerita..
ini adelah kisah benar yang aku alami sendiri semasa duduk hostel dulu..

aku ingat lagi masa tu..
hari pendaftaran pelajar baru sesi 09/10 first intake
aku adalah orang 1st yang masok dorm12
katil no.1..
form4 punye dorm mase tu ade 5 je yang berpenghuni..
aku dapat dorm atas,,hujung,,dan tepi tandas..
mule2 masok okey jela..
aku tak rase ape2 pown..
malam tu senior2 aku masok buat sesi perkenalan bengong diorang..
rules asrama,order BAK,cite hantu,,sume keluar..
aku rilek je..

kalau tak silap aku,,
mase first week orientasi kat sekolah tu,,
habis je aktiviti malam yang ckgu.ana buat..
aku teros balik dorm,,malas nak pegi supper kat DM..
biasela,,freshie lagi..
mase tu asrama gelap gile..yang ade senior2 aku dekat blok diorang..
blok kitorang gelap time tu..
dengan banggenye sebagai orang yang 1st sampai dorm malam tu,,
aku bukak pintu and bagi la salam..
0.01 saat lepas tu..


''Waalaikumusalam"


suare garau beb..
mate terbeliak,otak aku cramp,bulu roma meremang
aku cepat2 blah dari dorm aku..
lepak luar,,tunggu member lain balik dari makan..
lepas aku jadi berani balik,aku masok dorm,bukak lampu
tapi memang takde sesape kat dalam tu..
dan aku dapat pengalaman pertame aku..

jadi memang ade bende lain yang jawab salam aku malam tu..
walaupun aku letih mase tu,,aku yakin ape yang aku dengar..
....




Ouhh,,kalaula bende tu jawab.."yo,wasalam,,pehal lu balik awal sangat??",,memang da lame makan siku aku la jawabnye..hahaha



No comments:

Post a Comment