Monday, February 14

Manisnye Mangge

Ini post aku yang ke9





Alrite,,
petang tadi mak ngan ayah aku baru balek dari pasar
biaselah,,barang dapur je yang banyak
and diorang beli buah faveret aku yang ke lima..
Mangge

siape yang tak suke mangge kan?
lagi2 kalau buah mangge tu tengah masak ranum..
pehh,,memang pegi la rase die..
manis!

Time aku nak kupas kulit die tuh,,
aku dapati buah tersebut busuk di bahagian pangkal die..
potong mood betullah time tu..
ini mengingatkan aku kepada sebuah cerite yang aku dah tak ingat sumbernye
cerite die lebih kurang begini,,,

Si Anak yang berusia lebih kurang 5tahun sedang mengupas sebijik mangge,,


Si Anak;Mak!buah mangge nie busuk! tak nak makan lahh..
Si Ibu   ;Janganlah macam tu yeep,,tak semestinye buah yang busuk tu,,kite tak boleh
             makan isinya..meh sini mak bukak..Haa..tengok,siket je yang tak eloknye..
             yang lain kire elok lagi nie..
             Nah,,cube rase..
Si Anak;Taknak lah mak..nanti sakit perut camne?esok pegi tadika mesti nak pegi tandas
             jek. budak pempuan mesti usha slack kat yeep..jatuh la saham yeep.. 
Si Ibu   ;Pehh kaw nie,,mak cakap amek,,amek jela..nah rase!!
Si Anak;Okey2 my mother..roger that..
             Waaa!!manisnye
Si Ibu   ;Hah,,mak dah cakap,,taknak pecaye..
             see the leg lahh



Moral Of The Story
Janganlah kite judge a book by it's cover..lebih kurang laa



Berbalik kepade situasi aku tadi,,
aku tersenyum sendiri mengenangkan kisah Si Ibu dan Si Anak tadi
aku pown rilek la kupas buah mangge tu dengan penuh macho
mengharapkan buah mangge yang bakal masok dalam mulut ni rase die manis
dan bile saat itu tibe taktala aku masokkan sepotong buah mangge,,
aku punye mangge MASAM!!






-sekian-


No comments:

Post a Comment